Tuesday, August 21, 2012

TAVUK NASIL PİŞİRİLİR?


“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):


Biriniz bir yemek yediği vakit, “Bismillah” desin! Yemeğin evvelinde onu söylemeyi unutursa hatırladığında, “Bismillah Fî Evvelihi Ve Ahirihi” desin!’ buyurdu.”  Tirmizi 1920, Ebu Davud 3767


Blog yazarken en hoşuma giden hususlardan biri, yeni evlilerin, genç kızların, mutfak hakkında çok tecrübeli olmayanların tariflerimden faydalanmasıdır.  Bazen “Aman canım onu bilmeyen mi var? ” dediğim veya yayınlamayı hiç aklıma bile getirmediğim tarifleri isteyenler, nasıl yapılır diye soranlar oluyor. Çok haklılar. Hiçbirimiz doğduğumuz gün öğrenmedik herşeyi.


Bir kardeşimiz tavuğun nasıl pişirildiğini merak etmiş. Bende kendi yöntemimle tavuk nasıl pişirilir anlatmaya çalışacağım.



Tavuk pişirme yöntemi


Tavuk pişirirken yapılan   önemli bir hata var ki; O da, tavuğun suyun içine direkt atılmasıdır. Bu yöntemle tavuk eti istenildiği kadar lezzetli olmaz ve etler kendini salar.


  • Ben bir tencereye biraz yağ ekliyorum.

  • Yağ ısınınca yıkanmış ve parçalanmış tavuk etlerini ekliyorum ve yüksek ateşte, ara sıra karıştırarak kızarmalarını sağlıyorum.

  • Kavurma esnasında  mutlaka bir küçük soğanı soyup bütün olarak ilave ediyorum. Bu esnada mutlaka tuz ekliyorum ki tavuk etleri sıkışsın ve lezzetli olsun.

  • Arzuya göre bir parça tarçın, 2 yaprak defne, 2-3 tane karabiber, 2 diş sarmısak eklenebilir.

  • Eğer çubuk tarçın koymak isterseniz en fazla 3 dakika tencerede tutun. Yoksa tarçın kokusu etin tamamına hakim olur. Arzu edilen hafif bir kokunun gelmesidir.

  • Etleri kısık ateşte kızartırsanız sulanır.

  • Tavuklar kızarınca üzerine kaynamış su ilave ediyorum ve kısık ateşte 15 dakika kadar pişiriyorum.

  • Su eklemek istemezseniz, ağzını kapatıp kısık ateşte tavukları pişirebilirsiniz.

İşte hepsi bu kadar. Afiyet şifa olsun. Farklı yöntemleri olanlar bilgilerini paylaşırlarsa çok sevinirim.


Bu tarif uygulanırken  Eternity tencere kullanılmıştır.

No comments:

Post a Comment