Tuesday, August 21, 2012

Kolay Patlıcan Kebabı Tarifi


“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):


‘Gecenin ilk üçte biri geçtiği vakit Rabbimiz tebareke ve Teâlâ dünya semasına her gece iner ve:


‘Melik benim! Hani bana dua eden kimdir ki onun duasına icabet edeyim. Benden kim bir hacet ister ki dileğini vereyim. Benden kim mağfiret diler ki onu mağfiret edeyim diye nida eder. Fecir aydınlanıncaya kadar bu böyle devam eder’ buyurdu.”


Tirmizi 446, Buhari 1096, Müslim 758/169, Malik 1/214, Ebu Davud 1315


Bayramın 2. gününü geride bıraktık bile.  Dün pek hüzünlendim, sizi de üzdüm ama, daha sonra çok şükür sizlerin içten yorumları vesilesiyle kendime geldim. Rahatladım. Yalnız olmadığımı bir kez daha fark ettim. Hepinize beni yalnız bırakmadığınız için yeniden çok teşekkür ederim. ALLAH cümlenizden razı olsun. Sıkıntılarınızı gidersin. Amin…


Birde dün eşimin,okuldan  bir öğretmen arkadaşı ailesiyle beraber ziyaretimize gelince bendeki keyif görülmeye değerdi..:)


Misafir hanımla hemen sohbete giriştim. Sorular sordum ama cevap alamadım. Sonradan farkettim ki, hanımefendi Türkçe bilmiyor. O an keşke şurada Kürtçeyi öğrenebilseydim diye içimden geçirdim…


Onunla konuşamayınca çocuklarına yöneldim. Aralarında 2 şer yaş fark olan dört sevimli çocukları vardı. En küçüğü  henüz 1 aylık. Bir; bebeği seviyorum, bir; 2 yaşında olan Hatice’yi seviyorum. Uzun zamandır böyle doyasıya çocuk sevememiştim. Şekerden, baldan tatlılardı maşaALLAH.  Anneleri gibi çocuklarda Türkçe bilmiyorlardı ama biz hal diliyle anlaştık onlarla


Yani bende göğsümü gere gere: “Benimde misafirim geldi” diyebilirim..:)


***************************************************


Daha önce Kazan kebabı yapmıştım hatırlarsanız. O tarifte patlıcanları kızartarak kullanmıştım. Bu yemekte ise patlıcanlar kızartılmıyor. Çok daha hafif ve yapımı daha kolay bir yemek çıkıyor ortaya. Aslında Antep’te üzerine domates dökülmeden hazırlanıp fırınlara verilir. Patlıcanlar daha iri olarak doğranır.  Ev usulü olunca tarifler mutlaka biraz değişime uğruyor.


Daha kaç tane patlıcanlı tarifim var sırada bekleyen. İnşaAllah patlıcan sezonu bitmeden hepsini yayınlayabilirim.


Malzemeler


  • 4 iri ve uzun patlıcan (Yaklaşık 1.5 kg.)

  • 5-6 adet orta boy domates

Köftesi İçin


  • 600 gr. Kıyma

  • 1 adet kuru soğan

  • Bir tutam maydanoz

  • 2 yemek kaşığı galeta unu

  • Tuz, karabiber, kimyon ve yenibahar

  • Üzeri için: Zeytinyağı


Patlıcan kebabı Nasıl Yapılır?


  • Patlıcanları yıkayıp 2 cm. kalınlığında dilimleyin. Üzerine bolca tuz serpip 1 saat kadar bekletin.

  • Patlıcanlar beklerken köfteyi hazırlayın. Soğanı rendeleyin veya çok küçük doğrayın. Maydanozları ince ince kıyın.

  • Diğer malzemeleri de ekleyip 15 dakika kadar yoğurun.

  • Köfte harcından iri ceviz büyüklüğünde alıp gelişi güzel yassı köfteler yapın.

  • Yuvarlak bir tepsiye, bir patlıcan, bir köfte olma olmak üzere, malzemeler bitene kadar dizin.

  • Domatesleri küp küp doğrayıp en üste döşeyin.

  • Çok az tuz serpiştirin ve biraz zeytinyağı gezdirin.

  • Eğer kuyruk yağınız varsa, patlıcan ve köftelerin aralarına bir kaç parça yerleştirin. Tadı çok daha lezzetli olacaktır.

  • Tepsinin üzerine uygun bir kapak varsa onu veya bir folyo kapatıp, 180 derecelik fırında 1.5 saat pişirin.

  • Patlıcanların sadece pişmesi yetmez. Lokum gibi yumuşaması lazım.

  • Daha sonra üzerini açıp 20 dakika kadar kızarmasını sağlayın

  • Sıcakken servis yapın.

No comments:

Post a Comment